Hoe het begon
Michael Glasse, Peter Koral en Jerome Dahan richtten in het najaar van 2000 7 for All Mankind op. Op zoek naar jeans die luxe en casual combineert, kwamen ze erachter dat deze nog niet bestond. Door hun liefde voor hoogwaardige goederen te verenigen met de vriendelijk, relaxte charme van denim, begonnen ze de wereld van denim voorgoed te veranderen. Ontstaan in los Angeles, (de plaats die tot op de dag van vandaag verbonden is aan ons merk) heeft 7 for All Mankind de denim-industrie opnieuw gedefinieerd. De oprichters stelden vast dat innovatie van de stof, een ongeëvenaarde pasvorm en de aandacht voor detail de sleutel waren tot een luxe kledingstuk. Als deze principes worden toegepast op denim is het niet langer een werkkleding of basiskleding, maar iets om te begeren. De jeans van 7 For All Mankind luidden een nieuw tijdperk in.
Het creëren van een merk
Glasse, Koral en Dahan ontwikkelden een nieuwe manier om denim te dragen, waarbij jeans een nieuw image kregen als een een verfijnde keuze die geschikt is voor vrijwel elk tijdstip of elke plaats. Door te werken met luxe stoffen, vervolmaakte silhouetten te creëren en zich te concentreren op de kleine details, zoals de complexe stiksels, werd een branche voor luxe denim gecreëerd, waarbij de jeans 7 for All Mankind toonaangevend worden. In 2002 introduceerde 7 for All Mankind denim voor heren, in 2005 gevolgd door een productlijn voor kinderen. Het denimmerk verdiende al snel een grote schare volgers en zijn bijnaam werd ‘Sevens’. De iconische achterzak ‘squiggle’ werd een symbool van voor stijlbewuste insiders. Modejournalisten, stylisten en de Hollywood-elite begonnen 7 for All Mankind als snel te waarderen, en ze werden door iedereen gedragen, van Kim Kardashian tot prins Harry.
Het volgende hoofdstuk
Vandaag de dag heeft 7 for All Mankind 100 winkels op vier continenten en wordt het merk online verkocht in 18 regio’s wereldwijd. Innovatie is altijd een integraal onderdeel geweest van het karakter van 7 for All Mankind. Van de ultralichte Bair tot de Luxe Performance-stretch die bij elke wasbeurt zijn vorm behoudt: dit zijn stoffen en stijlen die de standaard hebben gezet voor de luxe denim-industrie. Sinds de aankondiging van de doelstelling van het bedrijf om 80% van de producten in 2023 duurzaam te produceren, heeft het merk aanzienlijke vooruitgang geboekt en zijn nu twee van de best verkopende modellen omgezet in duurzame kleding. Het wereldwijde initiatief onder de naam ‘Sustainability for All Mankind’, belooft elk seizoen nieuwe duurzame producten te introduceren. Deze toevoegingen aan het assortiment van het merk markeren een grote verandering in de houding ten opzichte van duurzame mode, waaruit blijkt dat consumenten met een helder geweten kunnen genieten van hun favoriete kledingstuk. 7 for All Mankind heeft de sector meer dan twintig jaar geleden gecreëerd en blijft toonaangevend op het gebied van hoogwaardig denim, en blijft de industriestandaarden naar een nieuw niveau tillen.
WE ARE MANY. WE ARE ONE. WE ARE MANKIND.